اين قانون به ساختارهاي تجاري جايگزين (ABS) با غير وكلا در نقش هاي حرفه اي، مديريتي يا مالكيت اجازه مي دهد. اين قانون سيستمي را ايجاد ميكند كه به موجب آن تنظيمكنندههاي تاييد شده ميتوانند به نهادهاي داراي مجوز براي ارائه خدمات حقوقي محفوظ اجازه دهند (ss.71-111).
مرجع تنظيم مقررات وكلا مجوز اولين مجموعه ABS را در سال 2012 صادر كرد، از جمله خدمات حقوقي تعاوني.
شكايات
رگولاتورهاي تاييد شده بايد يك سيستم شكايات را به عنوان بخشي از ترتيبات نظارتي داخلي خود اجرا كنند (ص. 112). بخش 114 قانون، دفتري براي شكايات حقوقي ايجاد ميكند كه بخش 115 تصريح ميكند كه بايد يك طرح بازرس را مديريت كند (ss. 114-158 /Sch. 15). بخش 114 در 7 مارس 2008 لازم الاجرا شد.
در 3 فوريه 2009، هيئت خدمات حقوقي اعضاي هيئت مديره دفتر رسيدگي به شكايات حقوقي را اعلام كرد و اين دفتر رسماً در 24 ژوئيه 2009 راه اندازي شد. طرح جديد، «مدافع حقوقي» بود كه صلاحيت انحصاري انحصاري رسيدگي به شكايات مربوط به متخصصان حقوقي را دارد. بازرس حقوقي دريافت شكايات را در 6 اكتبر 2010 آغاز كرد.
اين طرح جايگزين كميسيونر شكايات خدمات حقوقي و بازرس خدمات حقوقي شد كه در قانون دادگاه ها و خدمات حقوقي 1990 (ص. 159) ايجاد شده بود.[5] دفتر كميسر شكايات خدمات حقوقي در 31 مارس 2010 بسته شد. دفتر بازپرس خدمات حقوقي در سال 2011 بسته شد.
فقط براي اهداف شكايات، خدمات مديريت ادعا به عنوان فعاليتهاي قانوني محفوظ در نظر گرفته ميشود و تنظيمكننده خدمات مديريت ادعاها بهعنوان يك تنظيمكننده تأييد شده در نظر گرفته ميشود (s. 161).
امتياز حرفه اي حقوقي
اين قانون امتياز حرفه اي حقوقي را به افراد مجاز به غير از وكيل دادگستري و وكيل دادگستري (ص. 190) تعميم مي دهد. اين بخش در سال 2010 لازم الاجرا شد.
هزينه ها در دادرسي هاي حقوقي
در مواردي كه يك طرف دعوا در دادرسي مدني به صورت غيرقانوني وكالت مي كند، اعطاي هزينه به آن شخص برخلاف اصل غرامت خواهد بود. بخش 194 به دادگاه اجازه مي دهد كه به جاي آن به يك موسسه خيريه دستور پرداخت بدهد. اين مقررات به تدريج از 30 ژوئن تا 1 اكتبر 2008 لازم الاجرا شد.